Er der gået sammenskuds-buffet i dit employer brand?

Er der gået sammenskuds-buffet i dit employer brand?

I vores iver efter at komme igang, kaster mange arbejdspladser sig over kampagner, film, ambassadørprogrammer og jobopslag uden at have styr deres kerne først. Og når vi ikke putter noget specifikt ind i kampagnemaskinen, kommer der ikke noget konsistent ud. Dermed ender vi med en række indsatser, der stikker i øst og vest - og får os til at fremstå inkonsistente eller uprofessionelle. Lidt ligesom at servere spaghetti kødsovs på et konditori. Eller amerikanske donuts på en fransk bistro.

Er du klar til at konkurrere om de dygtige medarbejdere?

1. marts kom der nye og overraskende beskæftigelsestal, der viste at vi er gået ind i 2023 med højeste beskæftigelse nogensinde. Trods usikre tider er beskæftigelsen faktisk steget med mere end 60.000 personer i 2022. Og mange virksomheder oplever store udfordringer med at tiltrække nok kvalificeret arbejdskraft - en situation der kun forstærkes når konjunkturerne vender og hjulene kommer op i hastighed.

Konkurrencen om de dygtige medarbejdere bliver kun vildere i årene der kommer.

Så det er NU der skal lægges en strategi for rekruttering.