Hvor meget fylder mening og formål i jeres rekrutteringsindsats?? 💜
Krifas Videncenter for God Arbejdslyst laver årligt en undersøgelse, som tager temperaturen på danskernes arbejdslyst - og den er guld for dig, der ønsker at styrke arbejdspladsens employer brand, og dermed evnen til at tiltrække de rette kandidater.
Undersøgelsen viser bla. at medarbejderes oplevelse af mening har størst betydning for deres arbejdslyst. At arbejdet skal give mening for dem selv, for organisationen og for verden.
Og hvis ikke mening er til stede, så påvirker det drastisk medarbejderes følelse af at skabe resultater, og føle trivsel og arbejdsglæde.
Så den perfekte rekruttering handler dermed ikke bare om at finde kandidaten med det bedste CV - men i lige så høj grad den kandidat, der køber ind på jeres rejse og formål. Som kan trives og vokse med jer.
👉 Og det kan en employer branding strategi hjælpe jer med.
Den bliver nemlig bygget på et fundament af dét der *ægte* definerer jer. Ikke glasur, smarte ord og luftkasteller. Men de værdier, der påvirker den måde i går til arbejdet. Og den forskel I skaber. Det er nemlig det, I i sidste ende bliver valgt til og fra på.