Hvis dit stillingsopslag var en person...

Hvis dit stillingsopslag var en person….👩‍🌾🦸‍♀️🧑‍💼🤵
…hvad ville dit førstehåndsindtryk så være? 👀

"Jeg forventer, at du er…"
"Jeg søger xxx…"
"Jeg er den største inden for…"
"Jeg tilbyder..."
"Jeg har travlt…"

Sådan lyder ordene (lidt omskrevet) når man kaster et blik på de fleste stillingsopslag idag.

Gisp, en bordherre😱. Mig, mig, mig. Ikke en særlig fed type, vel?

Okay. Indrømmet. Det er karikeret sat op. Men der er også et gran af sandhed i det.

For en stor del af stillingsopslag er ekstremt afsenderorienterede og virker lidt …. uoriginalt 🤭 udført. For det er omtrent den samme opskrift, de følger alle sammen.

- Kort intro om os og hvor vi vil hen
- Hvorfor vi søger
- Beskrivelse af ansvarsområder for stillingen
- Beskrivelse af de kompetencer vi søger

Der er LANGT imellem opslag, der taler direkte til mig som kandidat. Hvor jeg som potentiel ansøger kan mærke, at virksomheden *ÆGTE* bejler til mig, at jeg er vigtig for deres succes - og at de forstår de behov og krav, jeg som interesseret kandidat kan sidde med.

Og det er lidt mærkeligt. For rekruttering er en kæmpe pain i rigtigt virksomheder.

Så hvis du ønsker at gøre noget ved din employer branding, så er der en lavthængende frugt at hente lige her. Med en lille indsats kan du virkelig stikke positivt ud – for der er langt imellem snapsene.